dimecres, 8 de desembre de 2021

 CIÈNCIES SOCIALS

Es recorda que el proper divendres dia 10 els alumnes faran el comentari de text sobre l'Edat Mitjana. És imprescindible que portin els tres textos treballats a l'efecte.

dimarts, 30 de novembre de 2021

 CIÈNCIES SOCIALS

ja estan penjades en Alèxia les notes de l'examen de les unitats 1-2.

dilluns, 22 de novembre de 2021

 CIÈNCIES SOCIALS

Els alumnes faran l'examen dels temes 1-2, dilluns 29 de novembre.

dijous, 11 de novembre de 2021

 CIÈNCIES SOCIALS

Els alumnes lliuraran el qüestionar de les unitats 1-2  dimecres 17 de novembre

dimarts, 9 de novembre de 2021

 CIÈNCIES SOCIALS

Ja estan penjades en Alèxia les notes de l'examen de les unitats 13-14.

dimecres, 27 d’octubre de 2021

 CIÈNCIES SOCIALS

L'examen de les unitats 13-14 serà divendres 7 de novembre.

dilluns, 18 d’octubre de 2021

 CIÈNCIES SOCIALS

Els alumnes lliuraran el qüestionari de les unitats 13 i 14 dilluns 25 d'octubre.

dijous, 7 d’octubre de 2021

CULTURA I VALORS

Els alumnes lliuraran el treball de l'audiovisual dijous 14 d'octubre.


dimecres, 29 de setembre de 2021

CATALÀ

Examen de la unitat 1 el 8 d'octubre.

S'ha de presentar un qüestionari.

dijous, 16 de setembre de 2021

CATALÀ

Examen de Mecanoscrit del segon origen, de Manuel de Pedrolo

l'1 d'octubre.

divendres, 4 de juny de 2021

CATALÀ

L'examen de suficiència serà el

dilluns 14 de juny.

S'ha de presentar el qüestionari que teniu detallat a l'última entrada d'aquest blog i a www.catalaseda.blogspot.com 

dilluns, 31 de maig de 2021

QÜESTIONARI DE SUFICIÈNCIA - LLENGUA CATALANA
juny 2021

2n d'ESO

Unitat 1 pàg. 29          activitats 57, 58, 59, 62
Unitat 2 pàg. 53          activitats 50, 51, 52, 54
Unitat 3 pàg. 81          activitats 64, 66, 68, 69
Unitat 4 pàg. 107        activitats 56, 57, 58
Unitat 5 pàg. 131        activitats 56, 57, 58, 59
Unitat 6 pàg. 159        activitats 57, 58, 59
Unitat 7 pàg. 185        activitats 55, 56, 58
Unitat 8 pàg. 209        activitats 56, 58, 59

divendres, 28 de maig de 2021

 CATALÀ

L'examen coresponent a les unitats 8 i 9 serà

el dilluns 7 de juny.

S'ha de presentar un qüestionari.

dilluns, 3 de maig de 2021

  CATALÀ

El llibre de lectura del tercer trimestre serà el clàssic de la literatura fantàstica

"La volta al món en 80 dies", de Jules Verné.

Hi ha moltes opcions, però en cap cas trieu una adaptació, agafeu sempre una traducció de l'original. L'editorial Vicens Vives (Aula Literaria), Biblioteca Teide o Castellnou són tres bones opcions.

Us deixo un enllaç d'xtec on hi podreu veure més opcions:

http://www.xtec.cat/~pbernat/Verne,%20Jules%20Verne/vernecat.htm

L'examen serà el divendres 14 de maig.

dilluns, 12 d’abril de 2021

  CATALÀ

L'examen de la unitat 7 de llengua catalana serà el

divendres 23 d'abril.

S'ha de presentar qüestionari.

dimarts, 6 d’abril de 2021

 CATALÀ

El llibre de lectura del tercer trimestre serà el clàssic de la literatura fantàstica

"La volta al món en 80 dies", de Jules Verné.

Hi ha moltes opcions, però en cap cas trieu una adaptació, agafeu sempre una traducció de l'original. L'editorial Vicens Vives (Aula Literaria), Biblioteca Teide o Castellnou són tres bones opcions.

L'examen està previst fer-lo el divendres 7 de maig.

dijous, 4 de març de 2021

 CATALÀ

Examen de les unitats 5 i 6 el divendres 12 de març.

S'ha de presentar un qüestionari.

dilluns, 8 de febrer de 2021

CATALÀ

L'examen de les unitats 5 i 6 de català serà el

dimecres 10 de març.

S'ha de presentar un qüestionari.

dimecres, 20 de gener de 2021

 CATALÀ  

L'examen de la lectura del llibre

Mecanoscrit del Segon Origen, de Manuel de Pedrolo serà

el divendres 5 de març.

 CATALÀ

Examen de la unitat 4 el divendres 29 de gener.

S'ha de presentar un qüestionari.

divendres, 15 de gener de 2021

Examen mates competencial 22/01/2021

 Examen matemàtiques  competencials 22/01/2021

Unitats 1 i 3. Heu de portar calculadora.

dijous, 31 de desembre de 2020

Comencem el teletreball


Molt bones a tots
Bé després d'uns dies de planificació de les tasques avui inaugurem un canal a youtube perquè em pugueu seguir veient i es pugui reprendre el nostre treball en mode on line. 

A partir del dijous 19 de març, tots els dies disposareu d'un o més vídeos on us explicaré un tema, tal com ho faig a classe, després us demanaré que feu alguns exercicis que me’ls enviareu a un compte de correu - coleonline.laseda@gmail.com - que trobareu al bloc de classe. Me'ls enviareu bé en format pdf si disposeu d'escàner o els envieu mitjançant una fotografia format jpg. Per enviar la vostra feina ho fareu des del compte de gmail que utilitzeu en tecnologia, d'aquesta manera jo podré prendre nota de la feina de cadascú i de les seves necessitats. (Els e-mails enviats des de qualsevol altre compte aniran automàticament a la paperera de reciclatge, seran considerats spam).

El sistema de treball ho anirem perfeccionant dia a dia, però l'important és que deixem d'estar inactius i continuem amb les nostres tasques, les vostres - aprendre - i la meva ensenyar. Aquest sistema té un gran avantatge: no li he de dir a ningú que calli o que deixi de molestar, però bé en uns quants dies estarem de nou en marxa a la nostra classe.

Us vaig a suggerir un seguit de mesures que seria convenient portar-les a terme:

1.- Aixequeu-vos a una hora lògica, les 9:00 ho és, neteja, esmorzar i molt important, vestir-vos, no passeu el dia en pijama, psicològicament és desconnectar de la feina.(i també pentinar-se).

2.- Feu un horari que us ocupi un mínim de 6 hores de treball diari, de les 24 que passeu a casa tampoc és demanar massa, ara no hi ha ni extraescolars, ni passejos ni altres històries.

3.- Limiteu l'ús de les videoconsoles i la televisió a un nombre màxim d'hores pactat amb els vostres pares
4.- Col·laboreu amb les tasques de la casa, si viviu allà (a casa vostra) teniu l'obligació de contribuir, és la vostra responsabilitat.

5.- Repartiu les sis hores de dedicació escolar en dues o tres franges, bé de 2 hores cadascuna o bé de tres hores: per exemple, de 10 a 12, de 12 a 14  (amb deu minuts de descans entre franges ) i després a la tarda podeu estar de 16 a  18 , si ho feu en franges de tres hores podria ser de 10   a 13   i de 15  a  18:00 .

6.- A poc a poc la relació amb els professors serà més contínua i més interactiva. Heu de pensar que no estem de vacances ni en vaga ni que ha acabat el curs, continuarem el nostre treball d'una manera diferent però que és necessari per causes que tots ja coneixem. No podem perdre el ritme de treball a aquestes altures de curs, afortunadament la tecnologia ens permet fer coses que en altres èpoques eren impensables.

7.- El vostre tauler / agenda de referència serà sempre el bloc de classe, per si algú no ho té és: 2esolaseda.blogspot.com. També podeu accedir des de la pàgina web de l'escola. Allà (al bloc) se us avisarà de cada vídeo publicat al canal de youtube o de cada instrucció que tingueu seguir. Les vostres consultes les podeu enviar a l'adreça de correu que us he especificat seran contestades a la major brevetat possible.

I abans de res a portar-se bé, a rentar-se les mans 12 vegades a el dia, al començar amb el treball i a l'acabar, abans dels àpats, abans i després de jugar, etc. i sobretot no entreu en contacte ni amb desconeguts/es ni amb amics/es podrien ser portadors de virus/es

Un conegut de tots va dir una vegada “Tornarem a lluitar, tornarem a sofrir, tornarem a vèncer”

dimecres, 2 de desembre de 2020

 CATALÀ

A causa d'un problema tècnic, l'examen corresponent a les unitats 2 i 3 el farem el divendres 4 de desembre.

dimecres, 25 de novembre de 2020

CATALÀ

Examen de les unitats 2 i 3 el dimecres 2 de desembre.

S'ha de presentar un qüestionari.

dimecres, 21 d’octubre de 2020

  CATALÀ

Examen de la unitat 1 el 28 d'octubre.

S'ha de presentar un qüestionari.

dilluns, 7 de setembre de 2020

CATALÀ

CRITERIS D'AVALUACIÓ curs 2020 - 2021

Continguts (50% de l'avaluació):
Dos, tres o quatre exàmens: dos o tres corresponents a dues o tres unitats (1, 2 i 3, per exemple), a més d'un possible examen de comprensió lectora d'un llibre que farà mitjana amb els exàmens de les unitats examinades del trimestre, i amb els procediments.

Procediments (30% de l'avaluació):
- - Qüestionaris de les unitats examinades.
- - Redaccions, dictats i exercicis de classe.
- Llibre de lectura.

Actitud (20% de l'avaluació):
-Col·laboració
-Comportament
-Deures (que sempre es faran a classe amb comptades excepcions)

En cas de tenir una qualificació de "No Assolit" en algun dels tres apartats avaluats, la nota global màxima serà d'"Assoliment Satisfactori".

dilluns, 20 d’abril de 2020

UNA DE MIGRANTES


TUTORIA


Després de diverses setmanes anem a migrar, això vol dir que serem migrants perquè ens anem a traslladar a una altra plataforma on puguem realitzar les nostres tasques d'una manera millor.

Ens acomiadem de blogger i li donem la benvinguda a classroom.

Ens trobem en uns moments en que ens poden succeir dues coses: o bé estem fins piiiiiiii d'estar tancats a casa i ens sublevamos interiorment i vam arribar a enfadar-nos amb el món perquè estem privats de la nostra llibertat, estem confinats / presos a casa nostra, arrestos domiciliaris, en nom de el bé comú i en nom d'un bé superior ens han condemnat a un temps indefinit de reclusió, a Suècia es riuen de nosaltres quan escolten que això és necessari, que és pel nostre bé. A Suècia no han deixat d'anar a l'escola, no han tancat els restaurants, simplement han pres mesures lògiques de suspendre grans esdeveniments i han donat consells per evitar situacions de contagi i bé  els va. A nosaltres ens fan sentir culpables i ens empresonen a casa nostra perquè els dirigents, que hem triat, en lloc de fer el mateix que a Suècia, s'han fet el suec, però bé això seria molt llarg d'explicar i comentar, anem al que ens interessa. O bé aceptem la situació imposada i intentem treure el major profit posible.

En primer lloc el canvi de plataforma, encara queda una alumna, només una que no s'ha inscrit a les classes, confio i espero que ho faci aviat.

Després heu de tenir  un horari, mal anomenat així, perquè no serà un horari si no un diari. Cada dia tindreu esdeveniments d'unes matèria determinades, en uns casos seran vídeos, en altres instruccions, en un altres exercicis, en altres videoconferències etc. No vol dir cada cada vegada que hi hagi una matèria se us va a enviar treball, com ja he dit hi haurà tot tipus d'esdeveniments i activitats.

Tot això estarà centralitzat a Classroom i en calendar, al primer com a plataforma per a poder desenvolupar activitats i el segon per planificar tota la feina que anem fent.

Classroom gairebé tots teniu un cert maneig en calendar és possible que no tant, però és molt senzill quan hagueu entrat amb el vostre compte de GSuite (la de nombre@laseda.org) aneu als nou punts i busqueu l'aplicació calendar.

Com utilitzar calendar ?. Calendar us donarà informació de com es va distribuint la feina. A la part esquerra teniu els calendaris de les diverses matèries, si voleu veure només les que corresponguin a una asignatura no marqueu més que aquesta i si el que voleu és observar el conjunt de totes les matèries juntes llavors marcar-les totes i el calendari se us 'omplírà amb totes les activitats. Els professors tenen un calendari de curs per dosificar la tasca i que sigui raonable. El que no podeu esperar és que siguin uns deures com si fóssiu a vacances perquè no ho és.



L'horari que tindreu és el següent

Dilluns
Dimarts
Dimecres
Dijous
Divendres
Anglès
Tecnologia
Anglès
Tecnologia
Anglès
Matemàtiques
Física
Matemàtiques
Física
Matemàtiques
Català
Química
Català
Química
Català
Socials
Tutoria
Socials
Dibuix
Socials
Castellà
Castellà
E.fisica
Castellà
Francès
Matemàtiques
Instrumentals
Francès
Matemàtiques
Instrumentals
Francès









Observeu que no hi hores en aquest horari si us agrada podeu canviar les matèries d'ordre perque són per dies no per hores. En arribar divendres farem una valoración de com funciona el nou sistema de treball, i el que no vull es llegir o escoltar als ploramiques habituals dien que tenen molta feina, a l'escola es treballaven 7 hores diaries (més algunes feines a casa) ara jo crec que no arribareu a molt més de la meitat.
Si no decideixo parar podria estar un parell d'hores escrivint perque hi moltes coses per a parlar, pero ja crec que la major part de vosaltres només mirareu l'horari, así que ho deixem aquí


Esperanza,

siempre la esperanza engullendo nuestra desesperación

Querer volver a ser libres! ¡Querer volver

a ser uno mismo!

He descubierto dentro de mí otros hombres que nunca pensé tener,

otras dimensiones mías que me resultan ajenas.

He descubierto mi confusión

Con las manos vacías


dimecres, 15 d’abril de 2020

QUE SIMPLES QUE SÓN ........... LES MÀQUINES SIMPLES


FÍSICA

En física també havíem arribat a la fi de les màquines simples, ens queden per corregir alguns exercicis de la llista que us vaig donar, però dimarts, dia 21, també farem una petita prova.

En aquest cas també us gravaré un vídeo de repàs resolent alguns dels exercicis que ens van quedar per corregir. Recordo que també s'ha de presentar el dossier dels exercicis, de tots.

Ja estem en plena feina

ARRIBEM AL FINAL . . . . . . . . . . . DE LES EQUACIONS DE 2N GRAU


MATEMÀTIQUES

En matemàtiques suposo que no heu repassat res en aquests dies, convé que repasseu els vídeos de les equacions de segon grau i que feu tots els exercicis ja (ja haurien d'estar fets) perquè dilluns que ve tindrem una prova d'equacions de segon grau i hi haurà de lliurar-se el qüestionari.

Us gravaré un nou vídeo de repàs, però m'agradaria que a través del whatsapp em comuniqueu els vostres dubtes per incidir més en això.


¡¡¡ CAP EN DAVANT !!!

QUINES VACANCES

TUTORIA


Molt bones a tots.

Suposo que no m'heu trobat a faltar aquests dies, però bé ... és el que hi ha. Espero que hagueu tornat amb ganes de treballar renovades perquè ens queda encara 1 mes de treball a casa.

Com ja havíem anticipat en la reunió que vam tenir el divendres abans de "vacances", a la volta a la feina canviaríem una mica la forma de treballar, i aquests canvis els reflectiríem a través de la plataforma G Suite Education (Centres Educatius) i especialment amb una de les seves aplicacions Classroom.

Bé, avui dimecres rebreu via WhatsApp, o correu electrònic el vostre compte de G Suite de l'escola i la paraula de pas perquè pugueu entrar. No podreu entrar amb el vostre compte de gmail habitual només podeu accedir amb el compte corporatiu que us enviaré al llarg del dia. El compte té l'estructura: nombre@laseda.org. També us deixo un enllaç perquè pugueu veure un vídeo d'uns 15 minuts més o menys on s'explica una forma bàsica de treballar l'alumne amb Classroom.

En lo bàsic és pràcticament igual que el que coneixeu, és a dir té la mateixa "interface", però pot interactuar amb tots els professors del centre, a poc a poc. Convé que us acostumeu a treballar amb aquesta eina perquè quan tornem a les classes presencials va a continuar ja amb nosaltres com una eina més. Durant els dies d'aquesta setmana ja estarà funcionant a ple rendiment.

Potser l'últim que utilitzarem serà l'opció de la videoconferència, que començarem a utilitzar-la la setmana que ve.

Pel que fa a les classes de Matemàtiques, Física i Química, dins Classroom continuarem amb la mateixa dinàmica, només canviarà la plataforma.

Aquells que no hagin pogut accedir a Classroom a partir de les 17:00 que es connectin amb el grup de whatsapp que individual o col·lectivament solucionarem tots els problemes (espero).

Ens veiem i a cuidar-se

L'enllaç del vídeo explicatiu de Classroom:

dimarts, 14 d’abril de 2020

CATALÀ

Tornem de Pasqua, una Pasqua diferent.
D'aquí i fins a final de curs, seguirem amb el temari "normal". Així doncs, reprendrem el teletreball des de la unitat 7.

Començarem, com és habitual a l'inici de la unitat, amb la lectura i les activitats relacionades.
Llegiu el text que comença a la pàgina 166 i feu les activitats 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 7 de la pàgina 168.

De moment, i fins que no posem en marxa Classroom, el mètode d'entrega serà el mateix que hem fet servir des de l'inici del confinament. O, si ho preferiu, espereu a divendres que publiqui aquestes mateixes activitats i me les presenteu ja a "classroom".
Data límit d'entrega: divendres 17 d'abril.

Bona tornada a la feina i ànims, que ja queda menys!

"Advanced English": The day after Easter

Good morning beloved students,

how do you feel after surely being eating chocolate eggs and the Easter mona during this short period of vacation? I hope everything is great in your houses and relatives. So, shall we start a new topic to work with? As we are going to move to another platform in order to continue with the online and virtual classes, for the moment, until further notice, we have to continue using the blog as the main mean of communication. Hence, I will contact you again as soon as I have the feedback of all your videos.

Bye for now and much love,

DC

On est baaaaack!!!

Bonjour chers étudiants,

on est de retour à la routine après quelques jours de chocolat et du sport, j'espère 😜, et pour l'instant, et pendant quelques jours, on va continuer à utiliser le blog comme moyen de communication jusqu'au moment qu'on vous donne une autre plate-forme.

Pour le moment, je ne vais pas vous envoyer des tâches à faire à l'exception du petit exercice que je vous ai demandé sur WhatsApp. 

Ce travail,  j'aimerais bien que vous me l'envoyez avant la fin de cette semaine, c'est à dire, avant le weekend, ça marche?

Bonne continuation,

DC


dijous, 2 d’abril de 2020

¡¡¡¡¡¡ EO EO EO EO EO EO EO EO EO EO EO !!!!! PLAS PLAS PLAS PLAS PLAS

TUTORIA

                                                                       BANDO

" Se hace saber a todos los alumnos de 2 ESO, de orden del profesor Manolo, que mañana, viernes 3 de abril, se convoca una reunión en directo a las 17:00 en el grupo de whatsapp  - Charlie bravo alfa - en ella trataremos temas diversos entre los cuales destacamos:

- Formas de trabajo y comunicación.

- Cantidad de trabajo.

- Problemas en la entrega de trabajos

- Pruebas y trabajos evaluables

- Colonias

- Champús y desodorantes

- Propuestas, preguntas, ruegos y quejas


A si mismo se hace saber a todos los conciudadanos de 2 ESO que hay seis miembros de la comunidad que no están dentro de este grupo y que aunque no es obligatorio si seria interesante que estuvieran todos " 



LENGUA CASTELLANA: Ortografía, tema 8, para mañana a las 12

Después de leer y comprobar la tabla de vocablos homófonos de la página 148, debéis hacer los  7

ejercicios de la página 148 copiando enunciados y frases. Sé que normalmente no las copiamos, pero

como ahora tenemos tanto tiempo...

Para mañana, a las 12 de la mañana como máximo

BON, BEAU ET MOINS CHER!

Salut les gars!

je vous joins ci dessus un lien et  lien 2 très cool, à mon avis, qui parle du langage des ados (voir vous mêmes) et qui s'agit d'interêts purement d'apprentissage. 😏

Par ailleurs, je voulais remercier tous ceux qui m'ont déjà envoyé leurs vidéos et aussi des exercices que je vous ai conseillé pour monter la note. J'aimerais bien que ceux qui ne m'ont toujours rien envoyé se dépêchent.

Sinon, passez de bonnes fêtes de Pâques (à la maison pour l'instant) mais bientôt avec le soleil et la chaleur tout va bien se passer, vous allez voir!! 💪

Bon courage à tous et à bientôt!

DC

                     

LA FI DE LES MÀQUINES (MATRIX 8)

FÍSICA


També vam arribar a la fi de les màquines simples, hem vist:  la palanca, la politja, el pla inclinat i el torn (tenim un exercici pendent).

Hem realitzat ja uns quants exercicis i arriba el moment de fer una petita prova. Però d'això en parlarem en el proper post que encara avui no toca. 

Aneu preparant tots els exercicis junts, els que em vau enviar els de física el dia de l'examen de sistemes em torneu a enviar els de física per poder corregir tot el dossier unit.
M'agradaria que fóssiu estudiant la taula de valències que us vaig donar, d'aquí a poc la necessitareu.


Aquí us deixo l'enllaç a la video-classe:









Aquesta es la nova versió del "RESISTIRE"




TOT TÉ LA SEVA FI

MATEMÀTIQUES


Com va dir el grup "Los Módulos" l'any 1969  - tot té la seva fi- , fins i tot les equacions de 2n grau. (El coronitas també tindrà la seva fi). 

Fa 10 dies quan vam començar ens semblava una cosa realment complicada, ara els que heu estat seguint les classes i fent els exercicis haureu comprovat que jo tenia raó - només la ignorància és difícil -. 

M'agradaria que després d'acabar ja tots els exercicis del  qüestionari em digueu quals voleu que repassem a la següent classe i que dubtes teniu per intentar explicar-ho una mica més.


Aquí us deixo l'enllaç a l'últim vídeo









I aquesta és la cançó del títol del post

dimecres, 1 d’abril de 2020

LENGUA CASTELLANA: Poema sobre el coronavirus para hoy

Debéis escrbir un poema de 16 versos, repartidos en 4 estrofas de 4 versos.  No es necesario que haya rima, pero si la vais a hacer, que rime el primer verso con el tercero y el segundo con el cuarto. Queda muy mal que todos rimen.
- Usad un buen léxico
- Debéis usar estos recursos: anáfora, epíteto, hipérbaton, hipérbole y comparación. No hace falta que los subrayéis. Ya lo comprobaré yo.
- Lógicamente, podéis usar más recursos literarios
- No mencionéis la palabra coronavirus ni sinónimos
- No uséis un tono jocoso ni hagáis mofa, befa y escarnio de nada ni nadie. Es un tema grave, por lo que debe tener un aire triste, romántico, de esperanza, de ánimo, etc.
- Añado una rúbrica para evaluar esta redacción en guía de evaluación en Google Classroom

             FECHA DE ENTREGA MÁXIMA:  Hoy, a las 12 de la noche

dimarts, 31 de març de 2020

CATALÀ

Continuem amb les tasques de quarantena...
Feu les activitats 50, 51, 52 i 53 de la pàgina 53. Excepte l'activitat 53, les podeu fer al llibre. La descripció feu-la amb menys de 90 paraules.

La data límit per presentar la feina és el proper divendres 3 d'abril a les 23:59.

Aquest límit també s'aplica a les feines que havien estat ja encarregades i que la majoria encara no heu presentat. Us recordo que encara que de forma telemàtica i a un altre ritme, les classes continuen.
Les activitats, podeu fer-me-les arribar a través dels ellnaços que us vaig recomanar fer, però no oblideu que m'haureu d'enviar una invitació.

ENGLISH: Unit 6. Exercises for today. March 31st

STUDENT'S BOOK


DO THE EXERCISES COPYING THE QUESTIONS AND NUMBERS OF THE QUESTIONS. USE A DICTIONARY ONLINE IF YOU NEED IT. AND TEXT ME FOR HELP IF NECESSARY.

S'APROPA EL GRAN MOMENT DE LES MATEMÀTIQUES ESTEM ARRIBANT AL PUNT MÉS ALT DE LA CORBA DE LES EQUACIONS DE SEGON GRAU

MATEMÀTIQUES


Amb la vídeo-classe d'avui arribem a la fi de les equacions de segon grau pel que fa a les seves modalitats en segon d'ESO. 
Ara ens queda fer una mica de pràctica i veure en què dificultats podem trobar-nos. Segurament més d'un haura de repassar el tema de polinomis i les identitats notables.

Però, qui va dir por? anem a per elles, ni unes equacions ni uns virus podran amb nosaltres. Recordo que ara ja podeu fer l'exercici 5 del tema 8, després d'aquesta explicació.

Primer de tot us deixo la video-classe d'avui en aquest enllaç




Mort al virus invasor!

Demà tenim TUTORIA, parlarem d'un seguit de temes entre els quals destaquem:

- Canvis de lloc
- Les pilotes al pati
- Covis perdó Convis

Us espero a tots, la vostra opinió també conta.

dilluns, 30 de març de 2020

Chers amis, bonjour!

Salut les gars,

Le temps de rendre la votre vidéo s'approche et afin de vous donner un coup de main, soit pour ce vidéo là ou pour un travail prochain, je vous joins un lien où vous pouvez travailler la phonétique, les liaisons, et beaucoup d'autres points sur la prononciation du français. 

Phonétique  Voilà!!

PS: rappelez vous que les exercices que je vous conseille de pratiquer ne sont pas de caractère obligatoire. Par contre, comme j'ai déjà mentionné, tous ces élèves qui m'envoient des photos avec des exercices faits par WhatsApp seront pris en considération afin de monter leur note! 

Au revoir!!

DC

"Advanced" English

Hi again!

I have received many of the videos I asked you to send me, so I would like to thank you that.
On the other hand, there are still people, if I am not wrong, who have not sent it yet... remember to do it before tomorrow since I would like to send you its pertinent feedback and give you some other instructions to do a cool activity, aye? Therefore, I want you to take care of yourselves and to distribute your time as productive as possible because there is time for doing every single activity you want to do, either academic or leisure!

See you later alligator!   


DC

diumenge, 29 de març de 2020

LENGUA CASTELLANA: Gramática tema 8

Después de ver el Power Point sobre la Gramática del tema 8 que os he enviado, y consultando el libro cuando sea menester, realizad en ordenador preferentemente (incluso el análisis sintáctico) los siguientes ejercicios:
- Página 142: 2 (análisis), 3
- Página 145: 5, 6, 7, 11 y 12

Fecha de entrega: lunes, 30 de marzo, antes de las 12 de la noche. Preferentemente por Google Classroom

EL ENLACE DEL POWER POINT

https://drive.google.com/open?id=1Tual7IM4ATWBNiOvqG9FvxEb3u8vdEVq

POSA UNA MICA DE QUÍMICA A LA TEVA VIDA

QUÍMICA

Hola que tal, en el post de física ja us he explicat perquè us deixat un parell de dies per tant no tornaré a explicar-ho.

Portem una video-clase de química i una video-introducció on us vaig posar la feina d'estudiar les valències. A començament de curs vam estudiar la matèria i els seus canvis des d'un punt de vista físic, ara començem a estudiar la matèria des de la seva estructura i composició.

Aquí us deixo la primera video-classe de química. L'enllaç



A la primera video-classe us vaig donar uns trets de que és la materia, pero us puc dir que es una cosa molt més complexa, nosaltres com fem amb altres coses el simplificarem una mica.

En primer joc estudiarem una mica la historia de la estructura de la materia, des de l'antiguitat passant per l'edat mitjana i l'edat moderna fins arribar als nostres dies, és clar que el major coneixement de la matèria s'ha produït quan hem disposat de la tecnologia i les eines per poder investigar-ho.

Evidentment  no és una informació que haguem de memoritzar, però com a mínim hem de conèixer el vocabulari i els conceptes bàsics per poder entendre el que coneixem avui dia de l'estructura de la matèria. Es molt complicat entendre el significat del Boson de Higgs, conegut com la partícula Deu (he dit DEU no Messi) si no coneixen a Demòcrit i la seva visió de la matèria, ha  passat a la història com l'home que va encunyar la paraula àtom.

Després d'aquesta petita introducció us deixaré uns apunts per llegir-los amb atenció, per  entendre'ls, no per memoritzar-los.

Després de la propera video-classe ja us proposaré unes qüestions per contestar-les amb els apunts.

Aquí en una finestra hi han  els apunts i a sota la finestra un enllaç per realitzar una descàrrega directa del drive.




Aquest es l'enllaç per la descàrrega directa des del drive.

Enllaç per a la descárrega directa del apunts de química des del drive


¡¡¡Ens hem replegat però tornarem.!!!      ¡¡¡¡ La victòria será nostra !!!



dissabte, 28 de març de 2020

TORNEM AMB LES MÀQUINES SIMPLES

FISICA


Hola, ja sóc aquí de nou amb vosaltres.Us he tingut un parell de dies abandonats però és que he estat preparant uns apunts tant de física com de química per poder continuar avançant.

També he estat supervisant la meva programació del curs, i si prescindim de la setmana santa, es a dir treballem com a qualsevol altre setmana, no acumularem cap retard quan ens reincorporem a les classes presencials.

A mi tot això que  es diu per televisió i altres mitjans de reduir els temaris, em sembla innecessari i contraproduent . Ja ho comentarem més àmpliament en una tutoria, ara anem a la part acadèmica de la física.

El tema que estem treballant es el de les màquines simples, no només existeix la palanca sinó que veurem altres com : la politja, el pla inclinat i el torn.

Aquí us deixo l'enllaç a la video-clase d'aquest tema


Con que molts de vosaltres trobeu a faltar moltes vegades un suport escrit, he elaborat, agafant materials que hi són a internet i de fabricació pròpia uns apunts per consultar i uns exercicis per a fer.
Els apunts els deixo en una finestra al bloc i més a més us poso un enllaç per poder descarregar-los del drive.





Enllaç per a descarregar els apunts del drive:



Aquí sota si observeu hi ha una segona finestra on podeu observar una fulla o fitxa d’exercicis que heu de fer, són de palanques, pla inclinat, politges, i un de torn, aquest no l’explicat però estic segur de que amb els apunts podeu fer-ho. Es un exercici-repte.





Enllaç per a descarregar directament la fulla d'exercicis del drive




Bé nois , aquí us deixo una mica de física, llegiu els apunts amb atenció, d'aquesta forma la propera video-classe reultarà mes profitosa. 

Resistirem i sortirem més forts (o com a mínim més grossos)

JA TENIM AQUÍ LA TERCERA ENTREGA DE LES EQUACIONS DE 2n GRAU

MATEMÀTICAS


Ja tenim un nou lliurament de les equacions de segon grau.

En aquest vídeo repasem el que s'ha vist fins ara. Veiem les equacions on ens falta el terme C és a dir que no té terme independent. 

Són realment senzilles i ja podeu fer els exercicis 3 i 4 del tema 8.  Us recordo que l'1 i el 2 ja estan fets. 

En la propera entrega veurem com solucionar les equacions de l'exercici 5.

Aquest és l'enllaç a la nova video-classe:




Ja amb un parell o tres classes més finalitzem el tema d'equacions de segon grau,


Ens veien. Força

divendres, 27 de març de 2020

TÈCNIQUES D'ESTUDI


Bon dia nois i noies,

- Com esteu? Us deixo un document amb dos videos per treballar aquests dies. M'ho envieu a la següent adreça:

molinacortesm@gmail.com

Una abraçada

Mónica

APRENDER A ESCUCHAR





CONTINUEM AMB LES EQUACIONS DE 2n GRAU

MATEMÈTIQUES 


Tornem amb les equacions de 2n grau, farem un repàs al que vam veure el dia anterior, les equacions completes i veurem una de les variants de les equacions incompletes.

Ara ja podreu completar els exercicis 1 i 2 del tema 8. Posar una mica d'atenció i visionar un parell de vegades els vídeos si us queda algun dubte.

 Recordeu que en cas de dubte podeu consultar-me bé per correu electrònic (gmail) o per WhatsApp. 

Teniu present  que tinc el grup de whatsaap actiu des de les 10:00 fins a les 19:00.
Divendres 27 tinc visita mèdica i probablement no pugui contestar fins a les dotze.

Aquí us deixo l'enllaç al nou vídeo:



També vull deixar-vos un poema que fa referència a la situació que vivim


Tras la geometría de una puerta

se construye la muralla de la trinchera,
como ese renglón que indica
dónde empieza la siguiente historia.

El tiempo se multiplica en las horas vacías,
la vida cambia en la exactitud del momento.

Hoy alguien aprendió a ser,
además de padres,
malabaristas
y se dibujan imposibles del imaginario
en el hogar donde ayer solo éramos nómadas.

La tierra seca no se riega con luz y lágrima
sino con la caricia del aplauso
y por eso las ventanas perfuman primaveras.

Algunos besos se ponen a prueba
bajo la lumbre constante de un mismo techo,
las rutinas ya no suavizan el roce de los cuerpos
que ahora demuestran ser seda o cerilla.

No sabemos nada del tacto
si pensamos que un abrazo
es cuestión de piel.

La soledad entiende de los ecos del silencio,
la edad es la circunferencia de la vida
que siempre vuelve
al origen
por eso hoy mis manos también serán las tuyas.

En la noche silenciada
alguien empieza a cantar
y al asomarme al balcón
sé que esas voces
algún día
volverán también a ser flores.

Loreto Sesma